Kreatywneszycie.pl

czwartek, 18 lipca 2013

Co na chleb? Pasta ze słonecznika

Ponieważ ostatnio miewam sporo zachciewajek na różne smaki i aż mnie korci do eksperymentów kulinarnych w zdrowym wydaniu, podzielę się z Wami przepisem takim oto prostym przepisem...

Więc dziś dla odmiany będzie kulinarnie, ale prosto, przecież trzeba sobie ułatwiać życie. 
Więc w ramach tychże ułatwień podam prosty przepis na pastę na kanapki:



Do wykonania pasty ze słonecznika potrzebne będą:

  • 1 szkl. słonecznika Bio
  • 6 łyżek dobrej oliwy
  • ząbek lub 2 czosnku
  • przyprawy i zioła wg gustu.


Ja dodaję też zioła prowansalskie, majeranek, sół, pieprz, trochę kurkumy i siemię lniane, sezam i natkę pietruszki/koperek.

Słonecznik namaczamy w wodzie i odciskamy, potem wszystkie składniki blendujemy, więc czas wykonania to może 3-5 minut. Można przyrządzać tę pastę podczas gdy gotujesz wodę na jakąś pyszna herbatę np. rooibos :)

Oczywiście pasta ta może ulegać wielu modyfikacjom, wg Waszych pomysłów i zachcianek Waszych kubków smakowych, i jest doskonałą alternatywą dla nudnych kanapek.

Ja dziś jadłam kanapki z tą pastą posypana natką pietruszki i ketchupem.
Bardzo mi smakowało, więc polecam!!

Zdjęć brak gdyż kanapki się właśnie trawią, może kolejnym razem się uda i edytuję wpis :) bo z pasty nic już nie zostało.